By weronika

Stel, jij verkoopt producten en gebruikt Salesforce als CRM. Jij wilt je producten zo snel mogelijk leveren, klanten persoonlijke service bieden en alle afdelingen naadloos samen laten werken. Maar hoe doe je dat? Hiermee hielpen wij Brinks CoffeeRoasters, leverancier van koffiebonen en –machines. Door hun sales met logistiek te verbinden, klantprofielen te voorzien van belangrijke informatie en apps in te richten voor elke afdeling zodat iedereen alleen ziet wat écht van belang is.   

Challenges

  • Salesforce apps inrichten per afdeling 
  • Verbinding leggen tussen sales en logistiek 
  • Klantprofielen verrijken met belangrijke informatie en relaties 

Resultaten

  • Een overzichtelijk CRM met gepersonaliseerde app per afdeling 
  • Een gestroomlijnd proces tussen sales en logistiek 
  • Een compleet beeld van de klant en hun producten 

Gepersonaliseerd gebruikersprofiel per functie 

Bij Brinks Coffee werken de afdelingen sales, logistiek en services allemaal in Salesforce, maar met andere doeleinden. Een standaard template voor elke gebruiker, voldoet daarmee niet aan iedereens wensen. Daarom hebben wij Salesforce ingericht aan de hand van drie apps. Zo is er in Salesforce nu een duidelijk onderscheid tussen de afdelingen en geniet elke gebruiker van een overzichtelijk CRM, waarin iedereen in één oogopslag kan zien wat voor hem of haar belangrijk is. 

Een efficiënte proces sales tot logistiek 

Het verkooptraject van bestelling tot bezorging is goed te automatiseren. Je wilt dan ook dat dit zo soepel mogelijk verloopt. Daarom hebben wij dit proces voor Brinks Coffee geoptimaliseerd. Zodra er een verkoop is afgerond, ontvangt de logistieke afdeling automatisch een melding, zodat ze direct aan de slag kunnen met de bestelling. Deze notificatie voorziet de logistiek medewerkers van informatie zoals verkochte producten, de leverdatum en het adres van de ontvanger. Doordat dit proces geautomatiseerd plaatsvindt, gaat er geen tijd verloren en worden fouten door een handmatige informatieoverdracht geminimaliseerd.  

Snelle en persoonlijke service door volledig klantprofiel 

Als een klant mailt met een vraag over zijn bestelling, wil je snel de juiste informatie in kunnen zien. Daarom hebben wij de klantprofielen van Brinks Coffee verrijkt met data en relaties gelegd met relevante objecten. De mail van de klant wordt omgezet in een case. Het mailadres wordt herkend en automatisch gekoppeld aan het klantprofiel, zodat alle informatie overzichtelijk bij elkaar staat. Brinks Coffee heeft hierdoor direct een overzicht van de cases, de desbetreffende klant en welke apparaten hij of zij gebruikt. Dit maakt het afhandelen van klantvragen eenvoudig en snel gedaan! 

Klanten sneller en beter bedienen 

Met een paar optimalisaties hebben de medewerkers van Brinks Coffee snel inzicht in de voor hen belangrijke data, profiteren ze van een efficiënte flow tussen sales en logistiek en staan ze klanten snel te woord bij al hun vragen. Mooie optimalisaties om snel producten te leveren en klanten tevreden te maken! En wat als het team van Brinks Coffee zelf nog vragen heeft? Dan zijn ook zij maar een telefoontje verwijderd van onze persoonlijke ondersteuning. 

”Wij hebben een hele prettige samenwerking met GoSoniq! Daniël helpt ons altijd heel goed en reageert snel. Het is fijn hem als onze vaste consultant te hebben.”

Ruben Hubner – Bedrijfsleider Brinks CoffeeRoasters

Benieuwd naar de koffie van Brinks CoffeeRoasters? Kom bij ons langs! Wij hebben natuurlijk een van hun apparaten bij ons op kantoor. Jij geniet van een heerlijke kop koffie, terwijl wij je overtuigen hoe wij jouw Salesforce omgeving kunnen verbeteren 😉