Commerce Cloud

Background

Haal meer uit Salesforce Commerce Cloud

Met Commerce cloud maak je de online winkelervaring van bezoekers persoonlijker en relevanter. Data uit Salesforce CRM wordt gebruikt om gerichte aanbevelingen te doen ende gebruiker via alle kanalen van informatie te voorzien.

1. Uniforme datavoorziening via alle kanalen

Klanten verwachten vandaag de dag van retailers flexibel zijn in hun informatievoorziening over bestellingen. Ze willen online gekochte producten kunnen retourneren en in de winkel en inofrmatie over hun order op kunnen halen via social media. Zoals met alle clouds is ook bij Commerce Cloud de basis hiervoor gelegd in het Salesforce CRM. Via Commerce Cloud bedient met de kanalen waarmee informatie wordt opgevraagd en nieuwe informatie wordt vastgelegd op één centrale plek. Zo biedt je de klant altijd dezelfde uniforme informatie via alle kanalen.

Onze Commerce Cloud specialisten zijn getraind op het verbeteren van informatievoorziening in orderprocessen. Daarom kijken we niet alleen hoe de huidige voorkomende issues opgelost kunnen worden, maar ook hoe we dergelijke fouten in de toekomst kunnen voorkomen. We achterhalen de bron van het probleem om daar de oplossing te implementeren. Zo gebruiken we onze vooruitstrevende blik om incidenten om te zetten in kansen.

2. Geavanceerde personalisatie

Om de winkelervaring te personaliseren is het van belang de bruikbare data uit tal van contactpunten te aggregeren. Zo ben je in staat om de bezoeker winkelaanbevelingen te doen op basis van eerder vertoond gedrag. Einstein maakt het mogelijk om betere voorspellingen te doen door dit soort gegevens van social media en klantprofielen te combineren.

GoSoniq focust niet alleen op de verbetering van je bestaande marketingprocessen, maar denken we ook out-of-the-box door je marketinginteracties met de klant uit te breiden en te verrijken op basis van de voor jou beschikbare data.