Accountmanager in de Salesforce wereld: ambitieuze bedrijven vooruit helpen
Maak kennis met Martin, hij heeft in verschillende rollen ruime ervaring opgedaan in de IT-wereld, onder andere met Salesforce. In het interview hieronder laat hij ons weten hoe het is om te werken als accountmanager bij GoSoniq, welke skills hij belangrijk vindt en wat Salesforce nu zo mooi maakt!
Kan je jezelf kort voorstellen?
Ik kom uit een echte ondernemersfamilie, dus verkopen is mij met de paplepel ingegoten. Het is dus ook niet gek dat ik in de accountancy terecht ben gekomen. Ik heb ruime ervaring opgedaan in de IT-wereld, je moet dan denken aan sales en adviseren, maar ook meer creatieve zaken zoals marketingbedrijven helpen met hun strategie.
Wat is Salesforce en wat voor organisaties gebruiken dit?
Persoonlijk werk ik al meer dan 10 jaar in de Salesforce wereld. Wat begon als een belofte, is inmiddels uitgeroeid naar een software die voor elk probleem dat iets te maken heeft met klanten een oplossing biedt. Salesforce is één van de grootste en hardst groeiende softwareoplossingen.
Wat heeft GoSoniq te bieden op het gebied van Salesforce?
Met GoSoniq ondersteunen we klanten om na de implementatie ook daadwerkelijk optimaal gebruik van de mogelijkheden te maken. Onze consultants en developers zorgen dat klanten weer verder kunnen als ze vastlopen en dat zaken zo slim en efficiënt mogelijk worden ingericht. Voor eindgebruikers kunnen wij onzekerheden wegnemen, adviseren over mogelijkheden en vragen beantwoorden, om hen zo goed mogelijk het pakket te laten gebruiken.
Moet je als accountmanager direct veel kennis over Salesforce hebben?
Kennis van Salesforce is het minst belangrijk. Je hebt een bepaalde honger nodig om klanten verder te helpen. Empathie is erg belangrijk, nadenken over wat de klant echt bezighoudt. Vervolgens kan je inspelen op hoe wij hierin een bijdrage kunnen leveren en ze overtuigen dat wij ze op dat vlak het beste kunnen helpen. En natuurlijk moet je het leuk vinden om mooie resultaten te boeken!
Hoe zien de werkzaamheden eruit en met wie werk je samen?
Ten eerste werk je veel samen met onze digital marketeers, samen werken jullie aan het genereren van leads. Zelf ga je uitdenken wie je wil bereiken en hoe je in contact komt met de klant.
Na een (verkennend) gesprek gehad te hebben, heb je de mogelijkheid om een voorstel uit te brengen. Dit doe je in samenwerking met onze Salesforce consultants of developers. Samen kijk je waar de klant behoefte aan heeft en hoe je aan deze behoefte kan voldoen door middel van onze dienstverlening.
Naarmate je meer connecties en klantrelaties ontwikkelt, komt er meer focus te liggen op het onderhouden van deze relaties. Je gebruikt hiervoor zelf o.a. Salesforce, want je moet goed weten wat er in het programma speelt.
Wat spreekt jou aan in de Salesforce wereld?
Salesforce draait om het maken van verbinding met klanten. Ik hou van organisaties met grote ambities en dat heeft Salesforce. Het groeit ook elk jaar door. Met nieuwe mogelijkheden en oplossingen.
Wat zijn de doorgroeimogelijkheden bij GoSoniq?
GoSoniq is een startup, dus je hebt veel impact en draagt bij aan het uitbouwen van het bedrijf en het team. Je werkt veel samen met collega’s van Enshore en de Cronos groep en er is natuurlijk de mogelijkheid om je in de dienstverleningen van deze bedrijven te verdiepen.
Is er nog iets wat je wil meegeven aan de nieuwe accountmanager?
Een goede accountmanager herkent kansen wanneer deze zich voordoen. Dit is een kans om in een snelgroeiend bedrijf te stappen. Een startup, maar wel met het comfort van een grotere groep. Er is veel ruimte en waardering voor autonomie, initiatief en ondernemerschap. Een ultieme kans in een markt die blijft groeien!
Enthousiast geworden?
Ben jij net als Martin enthousiast geworden? Zie jij jezelf aan de slag gaan als accountmanager in de Salesforce wereld? Laat deze unieke kans niet aan je voor bij gaan, solliciteer snel voor de Traineeship Accountmanager bij GoSoniq en werk samen met Martin aan het verder uitbouwen van onze Salesforce dienstverlening.